I BRIST PÅ ANNAT.


Ett år sedan..

Hur gammal var du?
- 17.
Vilken klass gick du i? - tems2-T.
Vad hade du för hårfärg - brun.
Hur lång var du? - 1.68.
Vem var du kär i? - hah var nog inte kär då!
Hade du någon pojk/flickvän? - nee.
Vad brukade du göra på fritiden? - träna, plugga, hänga
Vilka umgicks du med? - mina vänner.
Hur såg du ut? - som vanligt hah.
Var allt bättre då? - det var en rolig tid.
Skulle du vilja gå tillbaka dit? - ibland.
Har du förändrats? - om jag har.


NU

Hur gammal är du?
- 18.
Vilken klass går du i? - tems3-T
Vad har du för hårfärg? - brun.
Hur lång är du? - 1.68.
Vem är du kär i? - Är inte kär.
Har du någon pojk/flickvän? - nee, tar ju studenten snart.
Vad brukar du göra på fritiden? - träna, plugga, hänga på en annan nivå.
Vilka umgås du med? - mina vänner.
Hur ser du ut? - som vanligt.


HAR DU...

Kysst någon? - yes.
Sovit brevid någon av samma kön? - yes.
Sovit bredvid någon av andra könet? - yes.
Slagit ner någon? - nee?
Ljugit för en bra vän? - det har jag nog.
Svikit någon? - yes.
Fuskat på prov/läxförhör? - yes.
Blivit kallad bögjävel? - ehh nae?!
Kallat någon bögjävel? - yes.
Druckit alkohol? - yes.


VEM

Skrev du senast till på msn? - Christoffer.
Kramade du senast? - Frida, om hon nu räknas.
Strulade du med senast? - no name. no trouble.
Kan du lita på till 100%? - Frida, Josse och Malin.
Är den finaste personen som finns? - mamma.
Vill du vara med just nu? - no name. no trouble.
Ringde dig senast? - Frida.
Skickade ett sms till dig senast? - Elin.
Skickade du ett sms till senast? -  Malin.


VAD

Drack du senast? - någon vitamin dryck.
Köpte du senast? - bensin.
Gjorde du igår? - hängde.
Ska du göra imorgon? - plugga och plugga.
Vill du göra just nu? - sova.
Åt du senast? - kladdkaka.
Är närmast dig som är rosa? - en kudde.


KÄRLEK & FÖRHÅLLANDEN

Du är kär nu - nee.
Du har sårat nån så de börjat gråta - hahha, aa.
Nån har sårat dig så du börjat gråta - yes.
Du har haft ett förhållande som varade över 10 månader - yes.
Du har haft ett förhållande som varade över ett år - yes.
Du har haft ett förhållande som varade över två år - no.


ÄRLIGHET

Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra
- men klart.
Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra - men klart.
Jag har smygit ut utan lov - men jaa.
Jag har ljugit vart jag är för mina föräldrar - ett par gånger.
Jag har en hemlighet som ingen vet - hah aa.
Jag har fuskat i ett spel - om jag har.
Jag har struntat i ett prov - mae.


DÅLIGA TIDER

Jag har druckit alkohol - aldrig..hah jo.
Jag dricker mig berusad minst än en gång i månaden - typ varje dag. fast nae.
Jag kan inte svälja piller - joo.
Jag har tagit mediciner mot depression - nee.
Jag har anorexia och/eller bulimi - nee.
Jag har sovit en hel dag utan att ha behövt det - nee.
Jag har vaknat gråtande -  jaa.
Jag har somnat gråtande - jaa.


DÖDEN

Jag hatar begravningar
-  nee.
Jag har sett någon död -  ne.
Någon nära till mig har försökt begå självmord - nee.
Någon nära till mig har begått självmord - nee.

Sjukt tråkiga frågor. Snart kommer Frida. Hejs.


Kommentarer
Postat av: Cpeapa

"ne, tar ju studenten snart" haha kan vara den bästa ursäkten man någonsin haft! ;)

2010-12-19 @ 16:19:50
URL: http://josefinearnoldt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0